لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی خشکبار هایی که شما را با هوش تر میکند

هوش یک مفهوم پیچیده است که به توانایی یادگیری، تفکر و حل مسئله اشاره دارد. هوش می تواند به صورت ژنتیکی یا محیطی تعیین شود، اما رژیم غذایی نیز می تواند نقش مهمی در آن ایفا کند.خشکبار ها،منبع خوبی از مواد مغذی ضروری برای مغز هستند که می توانند به بهبود عملکرد شناختی و افزایش هوش کمک کنند.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)

چرا خشکبارها برای تقویت حافظه مناسب هستند

خشکبارها به دلیل داشتن ترکیبات مغذی برای تقویت حافظه مناسب هستند برخی از این مواد مغذی عبارتند از:

اسیدهای چرب امگا 3:

اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد و عملکرد مغز و ساخت غشاهای سلولی برای انتقال پیام های عصبی ضروری هستند و می توانند به بهبود عملکرد مغز، افزایش حافظه و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل کمک کنند.

آنتی اکسیدان ها:

آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب کمک کنند. آسیب به سلول های مغز می تواند منجر به اختلالات شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر شود. آنها با اهدای الکترون به رادیکال های آزاد، آنها را خنثی می کنند. این می تواند به جلوگیری از آسیب به سلول ها و بافت ها کمک کند.

ویتامین ها و مواد معدنی:

ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای عملکرد مغز هستند و می توانند به بهبود حافظه، تمرکز و یادگیری کمک کنند. رخی از ویتامین ها و مواد معدنی که در آجیل ها یافت می شوند، مانند ویتامین E، منیزیم و روی، برای سلامت مغز ضروری هستند و می توانند به بهبود عملکرد شناختی کمک کنند.

مزایای مصرف اجیل:

• بهبود سلامت مغز:

اجیل ها و خشک بار ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب کمک کنند. آنها همچنین حاوی مواد مغذی هستند که برای عملکرد سالم مغز ضروری هستند.
• بهبود سلامت قلب:
اجیل ها می توانند به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک کنند. آنها همچنین می توانند فشار خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهند.

• کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن:

اجیل ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، سرطان، و آلزایمر کمک کنند.

• تقویت سیستم ایمنی بدن:

حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای عملکرد سالم سیستم ایمنی بدن ضروری هستند.

• کاهش وزن:

اجیل ها یک میان وعده پر کالری هستند، اما آنها همچنین حاوی فیبر هستند که می تواند به شما کمک کند تا احساس سیری کنید. با مصرف اجیل به جای میان وعده های ناسالم، می توانید به کاهش وزن کمک کنید.

معرفی انواع آجیل برای تقویت حافظه

• گردو:

جالب است که گردو برای مغز فایده زیادی دارد و حتی شکل آن هم شبیه مغز انسان است. گردوها بهترین آجیل برای بهبود سلامت مغز و تقویت حافظه هستند. گردو حاوی مقدار زیادی DHA است که یک اسید چرب امگا 3 به شمار می‌رود. تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که DHA برای بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن ضروری است. گردو نه تنها سلامت مغز را بهبود می‌بخشد، بلکه استرس را نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر این، گردو فشار خون را کاهش می‌دهد. گردو برای زنان باردار اهمیت ویژه‌ای دارد و به رشد مغز کودک کمک می‌کند.

• بادام:

در کمال تعجب، حدود 23.63 میلی‌گرم ویتامین E در 100 گرم بادام وجود دارد. انواع بادام دارای بالاترین میزان ویتامین E است. شما می‌توانید بادام بو داده را به تنهایی بخورید یا آن را با غذاهای دیگر مانند فرنی ترکیب کنید. بادام منبعی عالی از ویتامین B9 (اسید فولیک) است. زنان باردار باید بادام را در رژیم غذایی خود قرار دهند، زیرا علاوه بر جلوگیری از بسیاری از نقص های مادرزادی، به رشد عصبی جنین کمک می‌کند.

• فندق:

فندق به دلیل داشتن ویتامین E، منگنز، تیامین و اسیدهای چرب بالا برای مغز مفید است. تیامین که به عنوان “ویتامین عصبی” نیز شناخته می‌شود، هم برای عملکرد خوب مغز و هم برای عملکرد سالم اعصاب در سراسر بدن ضروری است. مغز ممکن است از کمبود تیامین رنج ببرد. فندوق علاوه بر بهبود سلامت مغز، سرشار از اسیدهای چرب و پروتئین استکه باعث کاهش افسردگی میشود.

• تخمه آفتابگردان:

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین B6، فولات، ویتامین E، منیزیم و پروتئین است. همچنین حاوی توکوفرول است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. علاوه بر این، تخمه آفتابگردان حاوی سلنیوم است که از حافظه و عملکرد مغز پشتیبانی می‌کند.

• بادام زمینی :

بادام زمینی منبع نیاسین است که به عنوان ویتامین B3 یا ویتامین PP نیز شناخته می‌شود و نقش مهمی را در بقا و رشد نورو‌ن‌ها ایفا می‌کند که به عنوان ماده‌ای موثر در درمان بیماری‌های عصبی شناخته شده است.بنابراین چه تعداد بادام زمینی باید مصرف کنیم تا نیازهای نیاسین خود را برآورده کنیم؟ نیاز به نیاسین برای مردان و زنان به ترتیب تقریبا 16 میلی‌گرم و 14 میلی‌گرم در روز است، بنابراین تقریبا 124 گرم بادام زمینی باید برای رفع نیازهای نیاسین شما کافی باشد

• کشمش:

کشمش منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم، و منیزیم است. آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب کمک می کنند. پتاسیم و منیزیم نیز برای عملکرد مغز ضروری هستند..
مقدار مصرف اجیل و خشکبار برای افراد مختلف متفاوت است. با این حال به طور کلی، توصیه می شود که روزانه 2 تا 3 اونس (حدود 50 تا 75 گرم) اجیل مصرف کنید. با انتخاب اجیل های مختلف و مصرف آنها به طور منظم و به عنوان میان وعده یا همراه با غذا، می توانید از فواید سلامتی آنها برخوردار شوید.

تعداد نظرات : 0