لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی خشکبار های با طبع سرد

خشکبار مدت‌هاست که به عنوان یک میان‌وعده سالم و خوش طعم بین تمامی مردم جا افتاده است. هر گونه میوه خشک یا خشکبار دارای طبع غذایی مخصوص خود است. در این مقاله به بررسی خشکبار با مزاج سرد می پردازیم که شما میتوانید با خرید خشکبار و استفاده از این خوراکی های خنک و سرد یک میان وعده عالی داشته باشید. این نوع آجیل و خشکبار علاوه بر خوشمزگی ، فواید سلامتی متعددی نیز دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

خشکبار چیست؟

خشکبار به میوه های تازه ای گفته می شود که از طریق روش های مختلف مانند خشک کردن با نور آفتاب یا استفاده از دستگاه های خشک کن تخصصی، تبدیل به خشکبار شده اند. در فرآیند خشک کردن اکثر رطوبت و آب میوه گرفته میشود. این روش نگهداری باعث افزایش طول عمر میوه می شود و در عین حال، طعم و شیرینی آن را حفظ می کند.
میوه‌های خشک انواع مختلفی دارند، از جمله گزینه‌های محبوب آنها شامل زردآلو خشک ، خرما خشک ، انجیر خشک ، آلو خشک و ... میباشد. هر نوع خشکبار طبع، بافت و مشخصات غذایی منحصر به فردی را ارائه می دهد. برخی از میوه های خشک را مانند اکثر آجیل ها می توان همانطور که هست مصرف کرد، در حالی که برخی دیگر را می توان به عنوان مواد غذایی لازم در پخت و پز استفاده کرد.

معرفی 3 خشکبار با طبع سرد

فصل تابستان با آفتاب سوزان و هوای گرم، زمانی است که دنبال یک تنقلات خنک و شاداب کننده هستیم. در این روزهای گرم، خشکبار با طبع سرد یک انتخاب عالی برای رفع عطش می‌باشد. این خشکبارهای خوشمزه و متنوع، بخاطر طبع سردی که دارند ، به طور طبیعی به صورت خنک کننده بدن عمل می‌کنند .در ادامه به معرفی برخی از بهترین خشکبارها با طبع سرد می‌پردازیم، که میتوانید با مصرف آنها، یک تجربه خنک و عالی را در روز های گرم داشته باشید.

1. تخم هندوانه

دانه های هندوانه، که اغلب نادیده گرفته می شوند، منبع عالی میوه های خشک با مزاج سرد هستند. این دانه های ریز طبعی با طراوت و خنک را ارائه می دهند. آنها سرشار از چربی های سالم، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، آهن و پتاسیم هستند.
همچنین تخم هندوانه، باعث هیدراتاسیون بدن می‌شود و نیاز به مایعات در فصل گرما را تأمین می‌کند.
تخم هندوانه به عنوان یکی از موارد تشکیل دهنده آجیل هم میباشد که میتوانید با خرید آجیل از این خشکبار سرد استفاده کنید.

2. برگه زرد آلود

برگ‌های زردآلو یک نوع میوه خشک شده است که مصرف زیادی دارد. جدا از کاربردهای آشپزی، برگ‌های زردآلو سابقه طولانی در طب سنتی دارند. یکی از جنبه های خواص دارویی آنها طبیعت "سرد" برگه زرد آلو میباشد.
در طب سنتی، از جمله طب سنتی چینی و آیورودا، گیاهان بر اساس طبع طبقه بندی می شوند که اغلب به عنوان گرم، خنثی، خنک یا سرد توصیف می شوند. این خواص بر تعادل داخلی بدن تأثیر می گذارد و می تواند برای درمان بیماری های مختلف استفاده شود.
برگ‌های زردآلو طبیعتی «سرد» دارند، به این معنی که وقتی مصرف می‌شوند دارای خواص خنک‌کنندگی و تسکین‌دهنده هستند. این طبقه بندی نشان می دهد که آنها توانایی کاهش گرما و التهاب در بدن و تقویت حس خنکی و تعادل را دارند.
برگ زردآلو دارای خواص دارویی دیگری مانند ضد التهاب ، ادرار آور و آنتی اکسیدان هستند. با مصرف آنها به عنوان یک میان وعده و استفاده از آن در کنار دیگر موارد تشکیل دهنده آجیل میتوانید از اثرات آرام بخش هم که این میوه خشک دارد استفاده کنید.

3. تخم کدو

دانه های کدو که به عنوان نوعی خشکبار شناخته می شوند، دانه های خوراکی موجود در میوه کدو تنبل هستند.دانه های مسطح و بیضی شکل کدو، طبع سردی دارند که قرن‌هاست که مصرف می‌شوند و ازش غذایی بالایی دارند.
تخم های کدو سرشار از مواد مغذی ضروری هستند که به سلامت بدن نیز کمک میکنند. تخمه کدو یک میان وعده سالم برای قلب نیز میباشد ، زیرا حاوی مقدار زیادی چربی های غیراشباع از جمله اسیدهای چرب امگا 3 است. این چربی ها می توانند به کاهش سطح کلسترول خون و سلامت قلب کمک کنند.
تخمه کدو به دلیل مزاج سردی که دارد به عنوان یک خشکبار مفید در فصل گرما توصیح میشود. شما میتوانید به جای مصرف تخمه آفتابگردان که طبع گرمی دارد از این خشکبار در آجیل یا میان وعده خود استفاده کنید

سخن پایانی

برای دنبال کردن یک سبک زندگی متعادل و هماهنگ، ترکیب میوه های خشک با مزاج سرد می تواند یک انتخاب لذت بخش باشد. این تنقلات با طراوت و خنک نه تنها تجربه طعم وسوسه انگیزی را ارائه می دهند، بلکه طیف وسیعی از مزایای سلامتی را نیز ارائه می دهند.

تعداد نظرات : 0