لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

6 مورد از محبوب‌ترین آجیل های دنیا

آیا می‌دانید مردم سراسر جهان بیش از همه کدام یکی از دانه‌ها و آجیل‌ها را مصرف می کنند؟ قاعدتا خیلی از آن‌ها را ما هم می‌شناسیم و مصرف می‌کنیم (مثل بادام زمینی که سالهاست یکی از پرمصرف‌ترین انواع آجیل در دنیا است)؛ اما بعضی دیگر برای ما شناخته‌شده نیستند.

اگر مطالعه پیرامون رفتار و عادت‌های خوراکی مردم دنیا برایتان جالب است و احیانا بدتان نیاید که بدانید مردم دنیا چه نوع آجیل و مغزهای مقوی را بیشتر مصرف می‌کنند، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

رتبه های برتر محبوب‌ترین انواع آجیل در دنیا:


1. بادام زمینی

بادام زمینی اولین جایگاه را در میان محبوب‌ترین آجیل ها از آن خود کرده و چندین سال است که قصد ندارد به این راحتی، جایگاه خود را به رقبا واگذار کند.

قیمت مناسب، طعم همه پسند و پوست‌گیری نسبتا ساده باعث شده بادام زمینی در زمره‌ی پرمصرف‌ ترین آجیل ها و مغز در سبد غذایی مردم قرار بگیرد.


2. بادام هندی

در خیلی‌ از نظرسنجی‌ها بادام هندی را در رتبه‎‌بندی محبوب‌ترین انواع آجیل در رتبه چهارم قرار می‌دهند، اما این رتبه بندی  به نظر کمی کم‌لطفی است. انگلیسی‌زبان‌ها به این دانه cashew می‌گویند. در زبان فارسی به این دلیل به آن بادام هندی می‌گوییم که هند با تولید بیش از 25 درصد از کل حجم محصول تولیدی در جهان، بزرگترین تولیدکننده آن است. با اینکه بادام هندی دارای خواص بی‌ نظیر فراوانی است و برای پیشگیری از وقوع اغلب بیماری‌های قلبی و عروقی حکم داروی بی‌بدیل را دارد، اما در مصرف آن نباید زیاده‌روی کرد. قیمت نجومی بادام هندی را که کنار بگذاریم، از جوش‌های سنگینی که چربی این آجیل باعث آن می شود نیز، نباید غافل شد. 


3. بادام 

این آخرین نوع از خانواده بادام است که در لیست محبوب‌ترین انواع آجیل قرار می گیرد. به طور کلی خانواده بادام دارای محصولاتی متنوع، خوشمزه و همه فن‌حریف است.

شاهکار بادام این است که با غذاها و خوردنی‌های دیگر به راحتی مخلوط می‌شود و نتیجه فوق‌العاده‌ای پدید می‌آورد. یک لحظه لذت خوردن حلوای تر با مزه دلنشین خلال بادام را تصور کنید. خواستنی نیست؟ بادام بواسطه خواص بی‌نظیری که برای پوست و مو دارد، بیش از پیش مورد استفاده و تجویز کارشناسان تغذیه قرار گرفته، و حتی انواع تلخ آنرا از حیث سلامتی و مقوی بودن بیشتر تایید می‌کنند. تولید این عضو از خانواده آجیل در دنیا بسیار زیاد است و مصرف آن نیز در برخی از کشورها گاهی رتبه اول یا دوم در پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین عضو از خانواده آجیل را به خود اختصاص می‌دهد.


4.پسته

اگر قیمت خرید پسته در ایران هم گام با طلا رو به جلو گام برمی‌دارد، اما به طور کلی در کنار ماکادمیا و بادام هندی جزو گران‌ترین انواع آجیل در جهان به حساب ‌می‌آیند. طعم پسته در زمره‌ی محبوب‌ترین طعم در بین اعضای خانواده آجیل شناخته می‌شود. مزه پسته که در زمره محبوب‌ترین انواع آجیل قرار دارد نیاز به  تعریف‌ ندارد، به غیر از اینکه پسته در سراسر جهان به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین انواع آجیل‌ها شناخته می‌شود، در شیرینی‌پزی، بستنی‌سازی و حتی آشپزی هم به وفور به کار می‌آید. در آشپزی ما ایرانی‌ها به غیر از انواع حلوا، در خیلی از آش‌‌های محلی هم از پسته استفاده می‌شود. خارجی‌ها در پخت انواع کیک، پودینگ، بستنی و کلوچه نیز از آن استفاده می‌کنند.


5. گردو

ممکن است شما گردوی تازه را با آن دردسر پوست کندنش، جزو محبوب‌ترین انواع آجیل قرار ندهید اما گردوی خشک بی شک جز محبوبترین انواع آجیل می باشد، از گردو علاوه بر مصرف خام آن می‌توان در پخت و پز (از انواع آش، خورش و سالاد) تا کیک و کلوچه استفاده نمود.

چین و ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولیدکنندگان گردو در جهان هستند، البته ایران هم نامی مطرح در تولید این عضو دوست داشتنی از خانواده‌ی آجیل دارد ولی نسبت به آمریکا و چین متاسفانه ضعیف‌تر است. در عوض بعد از چین و آمریکا، ایران بیشترین میزان گردو را در جهان مصرف می‌کند.


6.فندق

نگاه به اندازه کوچک فندق نکنید. یکی از محبوب‌ترین انواع آجیل‌ها نه فقط در ایران که در کل جهان فندق است،طعم بی‌اندازه دلنشین آن، دلیل کاربرد گسترده آن در صنعت شکلات‌سازی است.

ما ایرانیان، فندق را هم به صورت تازه (البته بعد از کندن آن برگ‌های کوچک دور و برش) و هم خام و بو داده مصرف می‌کنیم. فندق، یکی از پایه ثابت‎‌های آجیل مخلوط شب عید ماست. از طرف دیگر، در صنعت شکلات‌سازی و کیک و شیرینی‌پزی هم از آن به وفور استفاده می‌شود. اگر بخواهیم مثالی از میزان محبوبیت فندق برایتان بیاوریم، واقعا هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه به نوتلا، اشاره کنیم. چه بسا پایه طعم و خوشمزگی نوتلا بخاطر وجود فندق باشد، بدون شک فندق جزو پرطرفدارترین مغزها و دانه‌های مصرفی مردم در سراسر جهان است.

برای خرید آجیل کلیک کنید


کلام آخر

در این مقاله در مورد محبوبترین آجیل ها در بین مردم با توجه به میزان مصرف آن صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجیل عابدینی با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را به شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

تعداد نظرات : 0